Digitale relationer og datadreven informationsformidling
Formålet er at understøtte, at relevant viden kommer til landmanden via systemer eller digitale relationer frem for, at han som nu selv skal søge og finde den på nettet. Det vil hovedsageligt foregå ved at dreje rådgivningstjenesten over mod brug af sociale medier, digitale produktions- og forretningssystemer, datastrømme fra tags, sensorer og positionerings teknologier til at automatisere data relateret til de enkelte landbrug. Kort sagt vil projektet bidrage til, at landbrugsmæssige forretninger i bred forstand sker ved brug af metoder og koncepter kendt som Social Business.
I 2016 vil der blive arbejdet med følgende områder:
- Mulighederne for at sammenknytte data- og videnbaserede IKT systemer med brugernes aktiviteter og beslutningsprocesser ved brug af Sitecore Experience Platform.
- Brug af nye digitale publiceringsformer og kanaler målrettet mobile enheder (tablets, smartphones)
- Digital understøttelse af samarbejde og vidensdeling på bedriften
- Mulighed for at opstille datadreven model for landmandens bedrift
- Videnspredning og -deling ved brug af sociale fællesskaber
- Koncept for beskyttelse og benyttelse af landbrugets data
Præsentation af hvordan du kan bruge A/B som metode til at optimere indhold og målretning, så du sikrer at den rette information rammer de rette brugere - rettidigt.
Hvad er potentialet i at bruge FlipBoard, Paper.li, Scoop.it og Storify som værktøjer til brug ved publicering af faglig information?
En evaluering af MailChimp, Campaign Monitor og MailUp som platforme til at levere datadreven og personaliseret informationsformidling gennem nyhedsbreve.
Alt det, der er naturligt for dig, er ikke nødvendigvis helt så naturligt for andre. Det er her personametoden kommer i spil. Den gør det nemlig muligt, at sætte brugernes behov helt i første række.
En præsentation af den datadrevne løsning vi har bygget til landmanden, for at sikre ham let adgang til den viden og de værktøjer han har brug for / ønsker.
Læs om hvordan vi med udgangspunkt i data om brugernes præferencer har arbejdet med at forbedre søgeoplevelsen på LandbrugsInfo for derved at sikre en mere målrettet formidling.
Gennemgang og evaluering af kampagne for Idéladen med fokus på at øge kendskabet til mulighederne på platformen med udgangspunkt i ideen Fremtidens Miljøtiltag.
Flyer, der er blevet delt ud til en lang række forskellige arrangementer, herunder forskellige temadage om naturpleje.
For at løfte den landbrugsvendte bankrådgivning har vi lavet en undersøgelse af bankrådgivningens vaner og behov ift. fremadrettet at målrette viden.
For at understøtte dyrlægernes arbejde har vi lavet en undersøgelse af bankrådgivningens vaner og behov ift. fremadrettet at målrette viden.
For at få en forståelse for, hvordan miljømedarbejderne i kommunerne arbejder med landbruget, har vi lavet en undersøgelse af deres vaner og behov ift. fremadrettet at kunne målrette viden. Her kan du se en præsentation af, hvad undersøgelsen har vist.
For at få en forståelse for, hvordan landmænd opsøger viden, har vi lavet en undersøgelse af deres vaner og behov ift. fremadrettet at kunne målrette viden. Her kan du se en præsentation af, hvad undersøgelsen har vist.
For at få en forståelse for, hvordan private rådgivere arbejder, har vi lavet en undersøgelse af deres vaner og behov ift. fremadrettet at kunne målrette viden. Her kan du se en præsentation af, hvad undersøgelsen har vist.
VI har tilpasset og afprøvet en intranetløsning til styring af bedriften. Læs om de tiltag og erfaringer vi har gjort os i samarbejde med vores 4 testlandmænd.
Notatet beskriver baggrunden for, hvorfor det er interessant at arbejde med at sikre landmandens data, og hvilke overvejelser man bør gøre sig ifm. at få oprettet en juridisk enhed, der kan varetage landbrugets data.
En gennemgang af slutbrugernes udfordringer ved brug af LandbrugsInfos nuværende søgeside.
Landmænd bekymrer sig ikke nævneværdigt omkring data opsamlet på deres bedrifter, det er konklusionen på en hurtig spørgerunde blandt landmænd og virksomheder.
Notatet beskriver en markedsundersøgelse og Proff Of Concept for et intranet til landmandens bedrift, med en spørgeskemaundersøgelse om kommunikationen på bedrifterne.
Naturspottet.dk er i luften. Det er et virtuelt mødested for dig som landmand, der har en særlig interesse for naturen i landbrugslandet.
Demonstration af det virtuelle mødested Naturspottet, hvor landmand og rådgivere har mulighed for at mødes og erfaringsudveksle med andre med samme interesser inden for naturen i landbruget.
Behov og muligheder for etablering af landbrugets online opgavebørs.
I et forsøg på at understøtte processen og interaktionen på platformen yderligere, er der blevet udviklet og implementeret en række funktioner, der skal gøre det endnu nemmere for brugerne at give deres mening til kende på platformen.
Oplægget giver en kort introduktion til personasbegrebet, herunder hvad personas er, hvad de kan bruges til, og hvordan man opbygger et personasgalleri.
For at sikre at brugerne får den ønskede information, har vi arbejdet med at personalisere vores hjemmesider. Formålet er, at brugeren oplever, at præcis den viden han har brug for, også er den han bliver præsenteret for.
Implementering af en personaliseret og simplificeret visning af informationer på to platforme ved brug af data omkring brugernes adfærd på tværs af forskellige platforme, der skal sikre landmanden adgang til relevant information - rettidigt.
Kravspecifikation til at identificere værktøj til udsendelse af personaliserede nyhedsbreve.
Notatet beskriver en prototype på et virtuelt mødested, hvor landmænd og rådgivere kan mødes og diskutere interesser og problemstillinger inden for naturpleje of andre naturfremmende tiltag.
Læs den fulde rapport om bankrådgivernes brug af LandbrugsInfo.
Læs den fulde rapport om dyrlægernes brug af LandbrugsInfo.
Læs den fulde rapport om kommunernes brug af LandbrugsInfo.
Læs den fulde rapport om landmænds brug af LandbrugsInfo.
Læs den fulde rapport om de private rådgiveres brug af LandbrugsInfo.
Læs om vores løsning til leje og udleje af svinestalde.
Listerne skal hjælpe med, at servere den rette information lige der, hvor brugerne er. Samtidig kan listerne hjælpe med at skabe større synergi mellem indholdet og den information og viden vi som organisation leverer til brugerne.
I dette notat kan du læse om hvordan du kan bruge nyhedsbrevsløsningen fra mailchimp til at målrette din nyhedsformidling.
Med udgangspunkt i Big Data tankegangen har vi implementeret 2 værktøjer, der skal understøtte ønsket om at levere rettidig og relevant viden til den enkelte landmand.